top of page

Waar val je nu op?

Maar val je nu op mannen of vrouwen? Een van de meest voorkomende vragen op het moment dat ik aan onbekende mensen vertel dat ik transgender ben. Nou vertel ik je vast dat deze 2 niets met elkaar te maken hebben. Seksualiteit en gender staan los van elkaar. En kan apart van elkaar een hele zoektocht zijn


Mijn seksualiteit zoektocht begon in mijn puberteit. Ik had een mega crush op een meisje, waar ik ontzettend van in de war raakte. Want ik vond jongens ook leuk. En in mijn hoofd was het het 1 of het ander. Allebei was verwarrend. Toch is dat wat er gebeurd. Ik houd namelijk van mensen


Ik houd van hun energie, van het lachen, het huilen, de complicaties, de vrijheid. En wat voor gender aan die mengelmoes zit heeft mij eigenlijk nooit zoveel geïnteresseerd. Ik heb het zelf altijd biseksueel genoemd, al heb ik later begrepen dat panseksueel ook een optie is. De conclusie is alsnog een hokje, want daar zijn we zo fan van


In mijn verleden heb ik vooral relaties gehad met mannen. Een fanatieke overtuiging van de (hetero) maatschappij is dat als je in een heterorelatie zit je dat ook hetero maakt. Maar die regenboog blijft gewoon in je rondhuppelen en maakt je aantrekking tot vrouwen en andere knapperds niet anders. En aantrekking kan op seksueel vlak, natuurlijk, maar ook gewoon op je bent een super leukerd en ik wil delen van mijn leven met je delen vlak. Er zijn zoveel opties voor connectie


En stel je bent als vrouw hetero, en je komt een fantastische andere vrouw tegen die je leuk vind. Maakt je niet instant lesbisch. Je seksualiteit is namelijk eigenlijk vooral nuttig voor jezelf, al hebben we vaak het gevoel dat we ons moeten verantwoorden naar anderen. Het is fijn om voor jezelf te weten wat je zoekt in een partner. En waar je happy en opgewonden van word. En eigenlijk hebben anderen daar niets mee te maken. Zolang je samen gelukkig bent, dat is toch het doel? En welke gender of dat het in een monogame, open of poly samenstelling is, who cares?*


*I know, genoeg mensen hebben hier gevoelens over. Zowel over seksualiteit als de vorm die je relatie heeft. Daarom is Pride er nog steeds. Omdat het nodig is. Omdat er nog steeds teveel onbegrip & geweld is.


5 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page