top of page

2 jaar testosteron

Alweer 2 jaar verder... 🦄


2 jaar geleden kwam ik gezellig bij mijn huisarts op visite om mijn eerste shot testosteron toe te laten dienen. Maar wist ik voordat ik begon met de testo zeker dat ik dit wou? Niet volledig.. Ik wist dat ik me meer man dan vrouw voelde, vooral qua mijn lichaam. Ik heb fanatiek afwegingen gemaakt en me verdiept in de veranderingen die gebeuren en niet meer terug kunnen hoe langer je eraan zit. En toen heb ik het stap voor stap aangepakt.


Ondanks dat ik allemaal mannen in mijn leven heb, wist ik natuurlijk niet hoe het zou voelen om een baard te groeien en mijn stem daadwerkelijk lager te hebben etc. Maar ik wist vrijwel zeker dat dit de juiste kant op was. Ik wist hoe dan ook zeker dat ik geen vrouw ben. Dus ik ben het stap voor stap aan gaan pakken. Kijken hoe ik me ging voelen na de testo shots, met de veranderingen, en mezelf ook toestemming te geven om te zeggen, nee dit voelt niet goed. Ik wil toch liever alleen mijn borsten eraf, ook al was dat misschien verwarrend voor mijn omgeving. Maar ik doe het natuurlijk voor mezelf, niet voor hun.


Ondertussen heb ik meer haar dan me lief is, al zijn mijn haarlijnen dan wel een stuk ingetrokken (net nu ik grijs werd! potver!) en is slapen met wat extra uitdagingen gekomen sinds ik ben begonnen met de testo. En ik moet natuurlijk elke 2 weken een naald in me jassen, wat moeilijker is dan je denkt (wat in mijn hoofd vooral komisch is, gezien mijn zelfbeschadigings verleden 😅)


Broeken van 2 jaar geleden glijden van mijn billen af, zonder dat ik er moeite voor heb gedaan, maar m'n buik is wel wat ronder geworden.. zonder daar dan weer moeite voor te doen. Mijn stem is gezellig een paar octaven omlaag geklommen waardoor ik de hoge noten in muziek nu al helemaal niet meer haal 😂 (maar wel gewoon blijf proberen natuurlijk). En die baard he, daar ben ik wel fan van.


Dus bewandel vooral je eigen pad. Zoek uit wat voor jou goed voelt en probeer soms iets uit en geef jezelf ook de ruimte te geven om weer een stap terug te doen, ook al snappen sommige mensen het niet. Het gaat namelijk niet om hun, het gaat erom dat jij je goed voelt met jezelf, lijf en hoofd samen 💜


3 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page