top of page

Haar in overvloed

Ondertussen zit ik bijna 2 jaar aan de testosteron. En waar dat baardje ondertussen mooi begint te groeien (en hip rood is, zie je dat?), is dat niet de enige plek waar extra haar op duikt.


Beenhaar werd stugger en wat donkerder. Vooral mijn bovenbenen zijn extra fanatiek behaard. En ook mijn buik begint langzamerhand een mini oerwoudje te kweken, met het nodige buikpluis als kado. En laat me niet beginnen over t bilhaar 🙄 (I know, TMI)


Net als het wennen van een nieuwe borstkas was ook meer haar hebben dan vroeger voor mij een hele gewenning. Ik heb bijna altijd mijn benen geschoren, want dan wat mooi, sexy, whatever. Er is nooit expliciet gezegd tegen me dat vrouwen met been haar niet sexy waren, maar maatschappelijk gezien was de boodschap wel duidelijk.


Alle duizend reclames voor harsen, ontharen of scheren, vrouwen in series, magazines etc die allemaal haarloze benen hadden etc. En ook de praat als je dan toch een vrouw tegenkwam met haar waar mensen dan of benoemden hoe dapper dat was (wat eigenlijk enorm raar is), of hoe 'vies' dat wel niet is.


Stigma's natuurlijk, en ik ben ook blij om steeds meer vrouwen / mensen te zien die haar laten staan omdat zij zich fijn/mooi/zelfverzekerd voelen zo. Ik heb er ook geen problemen mee als mensen het er wel af halen, omdat het praktisch is (denk aan wielrenners) of omdat zij zich er fijn/mooi/zelfverzekerd door voelen. Ik wens vooral voor iedereen dat ze stil durven te staan bij wat ze zelf fijn vinden en even laten rusten wat andere mensen er wel niet van zouden kunnen vinden.


Ik heb vooral mijn brein moeten aftrainen dat haar niet sexy is. Dat het vies is. Zowiezo omdat de meeste mannen eigenlijk prima geaccepteerd worden met hun oerwoudjes, maar vooral omdat het eigenlijk gaat om waar jij je prettig bij voelt. Waar jij happy van wordt. Ik heb in het begin nog een aantal keer mijn benen geschoren, maar dat voelde ook raar. Want eigenlijk werd en word ik best happy van al dat haar. Het is vooral even wennen.


En ook voor jou, wel of geen haar, je bent sexy as fuck. Laat niemand je wat anders wijs maken 💜

1 view0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page