top of page

Nieuwe vriendschappen

In de afgelopen jaren ging ik van mijn vertrouwde en geliefde basis aan vrienden en familie langzaam uitbouwen naar wat nieuwe contacten. Ik heb mensen leren kennen op symposia en bijeenkomsten van mental health en in het afgelopen jaar heb ik door trans magazine en facebook een aantal andere prachtige mensen leren kennen.


En ik houd oprecht van nieuwe mensen leren kennen. Nieuwe vriendschappen opbouwen. Leren hoe hun in het leven staan, hoe ze naar bepaalde situaties kijken en ook leren van elkaar. Maar vooral het accepteren van elkaar, samen kunnen genieten van waar je mee bezig bent of de zoektocht die je individueel loopt.


In alle eerlijkheid is deze liefde voor mensen nooit anders geweest. Mijn rol hierin alleen wel. Hoe ik nu ben in vriendschappen verschilt enorm met hoe het vroeger was. En dat ligt vooral in het feit dat ik me nu in alle totaliteit laat zien, en dus ook kwetsbaar opstel. Ik laat grenzen weten en ben eerlijk over onzekerheden.


En ik haper er wel eens in. Meestal als ik nieuwe mensen leer kennen komt vooral mijn - kijk ik ben super gezellig - adhd zijde omhoog. Waar dit zeker een (heel gezellig) onderdeel van mij is, zijn mijn gepassioneerde - ik wil het graag hebben over het leven - zijde, mijn kwetsbare kant die wil praten over onze worstelingen en overwinningen en mijn liefdevolle rustige zijde die vooral henig an een kopje thee met je wil drinken allemaal net zo waardevol.


Ik schiet snel in de pleaser rol, wil mensen graag te vriend houden, maar ondertussen stel ik ook beter grenzen. Ik ben niet alle dagen bereikbaar, ik ben een warboel, vergeet wel eens te reageren op je berichtjes, zie je misschien maar 1 keer in de zoveel tijd en ik houd vrijwel nooit van bellen (er zijn zeer schaarse uitzonderingen). Ik houd van mijn eigen space en ben ondertussen graag alleen met mijn boekjes, katjes en kopjes thee.


Maar zolang wij elkaar respecteren en in elkaars waarde laten ben ik 1 van de meest waardevolle vrienden die je kan hebben. Super onwennig om te zeggen, want vroeger snapte ik niet waarom mensen überhaupt vrienden met me wouden zijn.

3 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page