top of page

Oud & vertrouwd

Ik ben een enorme fan van boeken lezen. De laatste tijd ben ik veel begonnen aan nieuwe boeken maar kom ik af en toe vast te zitten omdat mijn brein eigenlijk meer zin heeft in oud en vertrouwd dan iets nieuws. Iets waar ik dan tegen vecht want ik wil die ene serie lezen en uit lezen voordat ik aan een ander begin. Het maakt alleen ook dat lezen minder leuk wordt en meer iets waar ik me tot toe moet zetten. Het tegenovergestelde van waarom ik van lezen houd.


Mijn brein was al een tijdje mijn ogen verleidelijk aan het sturen naar een serie die ik al meermaals heb gelezen. Iets wat oud, vertrouwd en ‘simpel’ en toch ook leuk en spannend is. Ik merk dat ik het nodig heb om soms even terug te schakelen naar iets ouds en vertrouwds waardoor ik later nieuwe energie heb om dat nieuwe boek op te pakken en met veel liefde weer echt in te duiken.


Zo is het ook in mijn leven. Ik houd van nieuwe dingen, word er enthousiast van en ben geneigd meteen ‘de hele serie’ te kopen en te verdwijnen in deze nieuwe wereld. Op een gegeven moment heb ik alleen het gevoel dat ik word opgeslokt door de hoeveelheid informatie en moet ik mezelf er meer toe zetten in plaats van dat ik het met plezier doe. En dan heb ik het even nodig om een stapje terug te doen en oude en vertrouwde dingen op te zoeken. Mensen die ik al langer ken, werk waar ik meer vertrouwd mee ben, maar dus ook in ‘simpele’ dingen als hobbies.


Soms heb je net even een ander pad, een ander boek, nodig om te kunnen komen op de weg die je naar groei brengt. Ook al weet ik dat het geen rechte lijn is, heb ik af en toe de reminder nodig dat het vele zijtakken kan hebben. En dat ik uiteindelijk wel op de weg terugkom en met plezier ook stappen kan blijven zetten. En dan worden uiteindelijk de nieuwe ervaringen ook oud en vertrouwd waar ik op terug kan vallen.


1 view0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page