top of page

Voorbereiding en ondersteuning; wat ik gebruik

Ondanks dat mijn operatie is afgelast, was het geen geheim dat ik het nogal spannend vond. En ook nu ik in limbo zit, wachtende op een datum dacht ik, ik deel eens wat ik qua voorbereiding en ondersteuning doe / gebruik om met de spanning om te gaan. Een groot deel van deze stappen zet ik namelijk voor allerlei grote en kleine dingen in


Ik maak gebruik van mijn outfits, ik heb ondertussen een kleine verzameling van power kleding, zoals ik ze zelf noem. Het is kleding waarin ik me zeker voel, die me helpen te herinneren dat ik een mens ben die veel heeft overwonnen en wat ik ook maar ga doen, die shit aan kan. Mijn verzameling gaat van zichtbare jurken, rokken, schoenen waar ik me fabulous in voel, naar “verstopte” artikelen zoals sokken en onderbroeken


Ik maak in zeer breed aspect gebruik van materialen. Ik heb bepaalde sieraden die me helpen me zekerder te voelen of die helpen als ik me onzeker of rusteloos voel. Mijn ringen zijn bijvoorbeeld A. super mooi en B. super handig om van mijn vinger af te halen en mee rond te draaien terwijl ik in een gesprek zit om me te helpen focussen of om onrust een kleine uitlaatklep te geven


Bepaalde materialen heb ik gekregen zoals een edelsteen van mijn beste vriendin die ik vaak mee neem als ondersteuning bij gesprekken waarvan ik van te voren weet dat ik ze spannend vind. Daarnaast heb ik een aantal kauw-veren, die ik gebruik om me te helpen focussen en als mijn onrust super groot is hier een uitlaatklep aan te geven. Samen met de haptonoom ben ik ondertussen ook op zoek naar andere materialen die me helpen zoals een stekelbal, die me helpt om mijn lichaam te blijven prikkelen als ik ermee uit contact ga


Verder maak ik actief gebruik van mijn vangnet. Ik schakel mijn vrienden en familie in, spreek met mijn therapeuten af om dingen van te voren al op te vangen in plaats van af te wachten en maak ook met het ziekenhuis van alles bespreekbaar wat ik vroeger niet had gedaan. Dit gaat soms soepel, en soms duurt het weken voordat ik eraan toe geef dat ik eigenlijk hulp nodig heb. En soms biedt iemand het aan en is de stap die ik daarin zet het te accepteren in plaats van weg te wuiven.


5 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page